15 April 2008

خلیجی که مسلمان شد!!

خبر رسیده است که خلیج فارس مسلمان شده است و قرار است از این به بعد خلیج اسلامی نامیده شود!! این راه حل هوشمندانه که توسط برخی از مسئولین برای جلوگیری از شیطنت های گوگلی عنوان شده است، خاطر برادران عرب را نیز جمع می کند تا شاید باج بگیرند و بگویند" انرژی هسته ای حق مسلم ماست" یعنی " انرژی هسته ای حق مسلم شماست" به هر حال آقایان فراموش کرده اند، اگر شما کوتاه می آیید آنها کوتاه بیا نیستند که خلیج فارس خودشان را خلیج اسلامی بنامند. وگرنه تا حالا عربستان سعودی که مهد اسلام است و قبله ی مسلمانان جهان، مسلمان شده بود و نامش را عربستان اسلامی گذاشته بود. این درآمد میلیونی هم که هرسال از حجاج عزیز کسب می شود حلال تر می شد!! تا حالا هم هیچ شیخ نشینی عقلش نرسیده است نام کشورش را یا حتی یک روستای کوچکش را به پسوند یا پیشوند اسلامی مزین کند. البته کاسه های داغ تر از آشی مثل خودمان و پاکستان و بنین و این اواخر افغانستان وظیفه شرعی خود را انجام داده اند و اسلام را قبل یا بعد از هرچیزی از جمله جمهوری اضافه کرده اند. خلیج فارس هم خلیج اسلامی بشود که بهتر است. فقط امیدوارم آقایان انتظار نداشته باشند خلیج فارس مذکر باشد چون مراسم ختنه سوران آن بد جوری دیدنی می شود!!!
خب البته این شاید یک جور پیشگویی هم باشد. وقتی مولوی شاعرترک می شود و رودکی ازبک و فارابی قزاق و بیرونی و ابن سینا عرب و نوروز هم از میراث معنوی افغان ها و تاجیک ها، چه بسا فردا زاگرس و البرز اسلامی یا عربی یا هرچیز دیگر بشوند. بد نیست این سه جزیره را پیشکش کنیم تا امارات از تلاش خود برای ثبت نام رازی به عنوان دانشمند کشورش و عوض کردن اسم خلیج فارس دست بردارد و ما را هم از این زحمت که هراز چندگاهی باید پتیشن پر کنیم و اعتراض کنیم نجات دهد. اگر هم خواستند نام ایران را منگولستان یا مشنگستان می گذاریم اصلاً چه فرقی می کند؟ چه کسی می داند ایران کجای نقشه جهان است!!!

3 comments:

Anonymous said...

khub gofti.
ye khorde delam khonak shod.

Anonymous said...

baradaran va khaharane gerami! hame ba ham Hers mikhorim.
noshe jaan

Anonymous said...

pedaremono dar avordan inghad eslam dadan be khordemon . ta chand vaght dige ye ghanon mizaran ke bayad akhare hameye familha ye eslami ham bashe