28 April 2008

علاقه ی شدید صدا وسیما به آمریکا!!

اگر اهل اخبار باشید و خبرهای صدا وسیما را گوش کنید و ببینید. حتماً تا به حال چندین بار خبر آتش سوزی جنگل های کالیفرنیا آمریکا و یا ایالت های دیگر این کشور را از تلویزیون دیده اید. این خبرها با آب و تاب فراوان و به صورت روزشمار پی گیری و تصاویر متنوعی نیز نشان داده می شود. مثلاً شما می دانید امروز چندمین روزی است که جنگل های کالیفرنیا در آتش می سوزد و مقامات محلی از مهار آتش ناتوان شده و درخواست کمک کرده اند. چند روز بعد هم می فهمید که هنوز در برخی از نقاط آتش سوزی ادامه داد و خلاصه کلام، دولت آمریکا نا کارآمد است و آمریکا هم گویا جهنم شده است!!!!
آلان خوشبختانه آتشی در جنگل های آمریکا وجود ندارد و ظاهراً این آتش در جنگلهای نوشهر خودمان ادامه دارد! راستی چرا واحد مرکزی خبر علاقه ای به آتش سوزی در نوشهر ندارد و ترجیج می دهد آتش سوزی در کشور آمریکا را خبررسانی کند؟ البته باید اعتراف کرد گستردگی آتش سوزی در جنگل ها کالیفرنیا یا جاهای دیگر آمریکا قابل مقایسه با آتش سوزی جنگل های نوشهر نیست، همانطور که وسعت جنگل های کالیفرنیا یا جاهای دیگر آمریکا قابل مقایسه با جنگل های شمال ایران نیست!!!
شاید دلیل این علاقه شدید به خبررسانی از کشور آمریکا، این باشد که به هرحال چند نفری از کارکنان واحد مرکزی خبردرآمریکا تحصیل کرده اند یا فامیل و آشنایی دارند که در آمریکا زندگی کند اما ممکن است کسی از این عزیزان نه در نوشهر تحصیل کرده و نه فامیل و آشنایی در نوشهر داشته باشد!!!
نظرات

2 comments:

Anonymous said...

سلام جناب صيامي گرامي
از لطف و مهرباني شما بسيار ممنونم.
به نكته ظريفي اشاره كرده ايد. هوشمندي شما و درك والايتان را ستايش مي كنم.

Anonymous said...

جالبه که تو شهر هم از هر کسی که می‌پرسید اظهار بی اطلاعی می‌کرد.
متاسفانه با اینکه آتشسوزی جنگل امری همیشگی هست، اما امکانات مهارش در منطقه وجود نداردو